TESTY

Test allmountain lyží Nordica. Lyže do každých podmienok

Nordica HR-Pro Jet Fuel i-core sú allmountain lyže, ktoré sa nám podarilo vyskúšať na jeden deň a boli sme viac ako prekvapení. Lyže, ktoré dosahujú v testoch amerického skimagazínu priemerné hodnotenie sa nám zdali ako stvorené pre nadpriemerného lyžiara, ktorý si nechce za sezónu kupovať päť párov lyží. Proste potrebuje jedny, ktoré sa hodia do rôznych podmienok.

Allmountain lyža pre expertov

V rôznych podmienkach sme ich aj vyskúšali – (testovacie lyže mali 178 cm) v stredisku Hochgurgl, neďaleko rakúskeho Soldenu. Deň pred našim príchodom bola riadna kalamita a napadlo mnoho čerstvého snehu. Ráno však už cez noc stihli niektoré svahy upraviť a snáď jeden bol dokonca ľadový. Takže dokopy sme jazdili v prašane, na upravenej – menčestrovej, ale mäkšej zjazdovke, na ľadovom povrchu, na záver dňa v mokrom prašane a ešte sme tiež vyskúšali niekoľko skokov (frontflipy, do mäkého snehu a podobne). Lyže obstáli uspokojivo.

Prečo sa lyže Američanom nepáčili je ťažké odhadnúť. Samotná Nordica na svojich stránkach hovorí a priraďuje lyže expertom a pro-jazdcom. Na rok 2011 priniesla Nordica modelové rady lyží pre päť segmentov, alebo rôznych typov lyžiarov. Sú to Alpine, Freeride, Park&Pipe, Allmountain a On pist. Každý si zhruba vie predstaviť, do ktorej kategórie sa má zaradiť. Lyže Nordica HR-Pro Jet Fuel i-core sú určené najlepším lyžiarom v kategórii Allmountain. Predstavte si túto kategóriu ako prechod medzi čisto zjazdovkovými lyžami a mäkkým terénom.

Dojmy?

Lyža je podľa výrobcu určená na stredne veľké oblúky (medzi slalomom a obrovským slalomom) na zjazdovke. Umožňuje najmä rezať karvové oblúky na upravenom snehu. Technológia i-core znamená ľahkú drevenú sendvičovú konštrukciu, ktorá sa vraj prispôsobuje rôznym podmienkam. Pod viazaním Nordica niekoľko milimetrov pridala, čo sa prejavilo na vlastnostiach lyže. Lyže nedosahujú raceovej tvrdosti, čo nám v mäkkom upravenom snehu vôbec nevadilo. Myslím, že väčšine lyžiarov to vyhovuje. Lyža sa najlepšie správa v rýchlosti okolo 40-50 kilometrov za hodinu pri stredne veľkých oblúkoch.

Keď sme skúšali niekoľko jázd v prašane bol znateľne vidieť rozdiel medzi freeridovkami a allmountain lyžami. Keďže lyže sú užšie, nedisponujú rockerom, na prašane neplávu s takou ľahkosťou ako big fat freerajdy. Nevadí. Človek sa musí prispôsobiť aktuálnym možnostiam, jednoduchý náklon dozadu, lyže vyplávali na povrch a všetko sa dalo do poriadku. Na záver sme vyskúšali niekoľko skokov do prašanu, lyže sme nedolámali (ako Elany, ktoré sme testovali na Kaprune v bubnoch:).

Celkové hodnotenie

Lyže Nordica, ktoré sme mali k dispozícii v ničom nesklamali. Zároveň však v žiadnych podmienkach neohúrili. Sú to lyže, s ktorými môžete jazdiť celú sezónu. V prašane však nenahradia freeridové klasiky, na ľadovej preparovanej zjazdovke tiež nenahradia raceové obráčky, 180-stupňové skoky v parku si tiež ťažko zaskáčete. Zato oproti ostatným lyžiam majú tú výhodu, že všetky spomenuté aktivity na nich môžete vyskúšať. A vo všetkých sa správajú oveľa lepšie ako priemerné lyže v danej kategórii.

Vlastnosti:

  • Dizajn: 126-84-112
  • Dĺžky: 162, 170, 178
  • Rádius_ 15, 17, 18
  • Technológia: FULL TWIN V ACTIVE i-core

Súvisiace články:

  1. Chcete originálne lyže? Dizajn lyží, 3. časť
  2. Test lyží Elan SLX FIS Waveflex, ktoré vidíte v Svetovom pohári
  3. Test lyží Rossignol Strato – lyža určená na červenú zjazdovku
  4. Reportáž z Hintertuxu a test lyží Radical 8SL WC
  5. Testy lyží – Elan GSX, lyže na ktorých jazdí Ondrej Bank či Kryštof Krýzl
Aký je Váš názor?

ISPO MUNICH 2017