S mníchovským bavorákom cez Schladming do bavorského Mníchova na ISPO

4. februára 2013

Presne na 70-výročie ukončenia Stalingradskej bitky (čo som sa akurát v sobotu ráno dočítal v novinách), som sa vybral na svoju “bitku” s mníchovským ISPO-m. O moju pohodlnú cestu sa malo postarať úplne nové BMW 116d len so 650km na tachometri.

Presne na 70-výročie ukončenia Stalingradskej bitky (čo som sa akurát v sobotu ráno dočítal v novinách), som sa vybral na svoju “bitku” s mníchovským ISPO-m. O moju pohodlnú cestu sa malo postarať úplne nové BMW 116d len so 650km na tachometri.

Nebudem tu teraz rozoberať nejaké technické detaily a ergonomické či aké usporiadanie vnútri, proste je to kus poctivého auta. Už pri prvom sadnutí nízko “ako do jamy” s nohami takmer horizontálne, som vedel, že sme naladení na rovnakú frekvenciu, k tomu 6-stupňový manuál, M-paket, zadný náhon, jedine čo by som vytkol tejto zostave je dízlový motor, ale to je len moja subjektívna preferencia benzínových motorov … Priemerná spotreba z palubného počítača 7L značila, že predošlé kilometre buď jazdilo výhradne po meste alebo poskytovalo radosť z jazdy, keďže tento 2L dízel by mal dokázať papierovo ísť aj pod 4L.

Ako ma bavorák nechal v štichu …

Pri prvých kilometroch ešte po Bratislave mi po zastavení na semafóre zhasol motor, až po chvíli som si uvedomil súvislosti, keď som zbadal ručičku otáčkomera na pozícii Ready, a po zošliapnutí spojky motor hneď štartoval …
Ďaľší môj prešľap prišiel pri prvom zaparkovaní na parkovisku. Rozhodol som sa cúvať, ale nevedel som zaradiť spiatočku. Skúšal som ťahať, stláčať, otáčať radiacu páku, hľadal som nejaké tlačítko na páke a nič … nakoniec po dlhšom maturovaní som predsa len spiatočku “pretlačil” a úspešne zaparkoval 🙂 Chcelo to, ale dosť veľkú silu, ktorú som na prvýkrát neodhadol a preto som potom skúšal kadečo iné …
Viem si predstaviť, že keď sa s týmto stretne útlejšia vodička, čo často jazdí po meste a parkuje, radšej bude asi žiadať automat. Žeby to bol akýsi skrytý zámer výrobcu ?

Pamätný kopec pre slovenské lyžovanie

Prvá zastávka cestou do Mníchova bola v dejisku svetového pohára v stredisku Zau[:ber:]g Semmering. Tento kopec ostane navždy pamätným pre slovenské lyžovanie, keď tu v decembri minulého roka Veronika Velez-Zuzulová získala svoje dlho očakávané prvé víťazstvo vo Svetvovom pohári a prvé v ére samostatného slovenského lyžovania. Stúpanie prázdnymi serpentínami na Semmering bolo zároveň aj príležitosťou vypnúť na chvíľu protišmykový systém a vychutnať si v rámci možností radosť z jazdy so zadným náhonom.

p1030534

V Schladmingu všetko pripravené na MS …

Nasledoval presun do Schladminu – dejiska nadchádzajúcich MS v lyžovaní. Zaujímalo ma čo sa zmenilo za tie takmer 3 týždne keď som tu bol naposledy. Už na smerových tabuliach na dialnici svieti navádzacia informácia “Ski WM Schladming”. Takéto informácie boli potom aj pri spiatočnej ceste v smere z Mníchova, takže v týchto dňoch všetky cesty vedú do Schladmingu… Netreba, ale zabúdať na to, že diaľnica nevedie priamo až do Schladmingu, takže záverečné kilometre treba počítať aj s kolónami.
V cieli MS bolo už pripravené pódium pre otvárací ceremoniál, tribúna dokončená, už sa vykonávali len posledné kozmetické úpravy … Do tlačového strediska postupne prichádzali zástupcovia médii z celého sveta. V uliciach Schladmingu som stretával autá so znakmi národných lyžiarskych tímov, hlavné zjazdovky na Planai už boli uzavreté a pripravené na súťaže. Otvárací ceremoniál môžete sledovať v pondelok 4.februára od 18.30 do 19.30h online tu.
Pred 31 rokmi zachraňoval Harti Weirather rakúsky tím až v posledný deň MS, keď v mužskom zjazde získal jediné zlato pre Rakúsko. My budeme tentokrát vkladať najväčšie nádeje do soboty 16.februára kedy sa pôjde ženský slalom.

Tu je pripravené pódium na otvárací ceremoniál MS:

Čínsky cirkus v Mníchove

Poobede som sa presunul do Mníchova, kde sa v týchto dňoch koná najväčší športový veľtrh ISPO a v rámci neho zároveň aj najväčší lyžiarsky výstavný “cirkus”, ktorý zaberá 2 plné výstavné haly zo 16. A takmer 2 haly obsadili aj výrobcovia z Číny, ktorí tvoria výrobnú kapacitu pre športové značky. Navyše pri Mníchovskom výstavisku sa rozložil aj čínsky národný cirkus …
Športový veľtrh ISPO prebieha ešte do stredy 6.februára. Aké novinky prinieslo tohtoročné ISPO, nájdete už čoskoro v pripravovanej reportáži.

Ešte by som dodal k spotrebe – cestou do Mníchova, som išiel s priemernou spotrebou 5,7L čo bolo dané aj stúpaním na Semmering a do Schladmingu. Ale cestou naspäť som bol zvedavý či dokáže bavorák zajazdiť priemernú spotrebu pod 4L. Pri priemernej rýchlosti 108km/h som dosiahol spotrebu 4,2L diaľnicou z Mníchova približne do polovice cesty do Bratislavy. Takže pri znížení priemernej rýchlosti sa určite dá s týmto 2L motorom dostať so spotrebou aj pod 4L / 100km. Takže musíte si vybrať bud spotreba alebo radosť z jazdy, a tej radosti z jazdy Vám BMW poskytne naozaj dosť.

Ďakujeme spoločnosti BMW Group Slovakia za požičanie auta na ISPO a spoločnosti EXPO-Consult+Service za ubytovanie.

[nggallery id=196]

1/1
Zavrieť reklamu