TRÉNING

Tréning rovnováhy lyžiarov: Svindal, Kostelič a iní.

Tréning rovnováhy a sily je základom lyžovania. V našom klube Ski Lokomotíva tvorí tiež okrem vytrvalosti, základ tréningov na suchu. V telocvični sú povinnou výbavou bosu, slack line, medicinbaly, indoboardy a iné náčinie. Pozrite si niektoré cviky v podaní jazdcov Svetového pohára.

Okrem konkrétnych cvikov sú super alternatívne športy, kde využívate rovnováhu a balančné prvky. Napríklad lezenie, tanec, gymnastika a iné. Niektorí tréneri napríklad hovoria, že základom tréningu úspešného lyžiara sú práve akékoľvek doplnkové športy a čo najvšestrannejšia príprava na suchu. Tu sú tipy:

Tréning rovnováhy – všeobecne

Vyzerá to jednoducho, cviky sú ozaj ľahké, dokonca aj ich správne prevedenie. Bohužiaľ základným problémom väčšiny ľudí je vydržať a zostať cvičiť dlhodobo, aby cvičenie malo účinok.

Bosu sa dá využiť na X spôsobov, dokonca každá z jeho strán. Na bosu môžete napríklad robiť drepy, drepy na jednej nohe, drepy so závažím, drepy do zjazdového postoja, zjazdový postoj, skákať na bosu, drepovať prípadne to mixovať z hádzaním medicinbalu a mnoho iných cvikov. Bosu si pritom môže obstarať domov už každý. Ťažšou obdobou bosu je fit lopta, na ktorej zvládnete totožné cviky. Vyspelejší lyžiari môžu na bosu trénovať so závažím, drepovať s činkou na prsiach/ramenách.

Indoboard je balančnou pomôckou so širokým využitím nielen pre lyžiarov. Opäť na ňom drepujete, získavate základný cit pre rovnováhu a iné. Pozrite si inštruktážne video.

Aksel Lund Svindal

Klasický tréning Aksela je všestranný. Vo videu sú niektoré cviky, ktoré môžete odkukať. Veľmi poučné.

Ivica Kostelic

Na záver pikoška. Lyžiari vo Svetovom pohári majú neskutočne vyvinutý zmysel pre rovnováhu. Napríklad taký Ivica Kostelič preskakuje švihadlo na hrazde. Ďalší dokážu s prehľadom ustáť salto na fitlopte/slack line. Inšpirujte sa!

Súvisiace články:

  1. Tréning dolných končatín lyžiarov, plán B
  2. Bosu – tipy Mikaely Shiffrin, Lindsey Vonn
  3. Predsezónna príprava: Julia Mancuso
  4. Rozvoj dynamickej sily dolných končatín u lyžiarov
  5. Príprava na lyže v posilňovni? Pozrite sa ako na to ide nórsky skiteam

Comments are closed.

ISPO MUNICH 2017